Monday, June 27, 2011

Revell 1/72 Jagdpanther (Hüseyin Serin)




Genelde 35 veya 48 lik model yaptığımdan ilk kez 72 ölçekli bir model deneyeceğim. 35 liğini alamadığımdan bununla idare edeyim dedim. Gelelim kite kutudan hem erken hem de geç dönem yapıcak şekilde geliyor ben de kutu resmindeki gibi kar kamuflajlı yapmak için geç dönem olanı seçtim. 




Gövdenin ön tarafında alt ve üst kısmı yerleştirmekte ufak bir sıkıntı yaşadım biraz baskıyla halledildi. Namlunun ucu açık olmadığından ucunu deldim. Egzos çıkışlarını da biraz derinleştirdim. Birleşim noktalarındaki hatları belirginleştirmek için çizikler atarak boyama ve yıkama sonrasında da detayların belirginleşmesini umuyorum. 
Modelin bir kusuru da arka ve ön kısımlarında köşelerde kalan boşluklar onları da puti ile doldurmayı düşünüyorum.



İki gündür beni uğraştıran paletleri sonunda bitirebildim.Üste kalan paleti dişli üzerinde kendiniz şekil vermeniz gerekiyor.Sol taraftaki çekme halatını iptal ettim.Fazla kurcalamadan boya aşamasına geçmeyi düşünüyorum.İlk kez saçsprey tekniğini bunda denicem umarım becerebilirim.




Astar olarak Mr. hobby flat black attım,ana renk olarak tamiya dark yellow üzerine mr. hobby red brown ve tamiya black green atıldı ( kar kamuflajı yapmak istediğimden renklerle fazla oynamak istemedim).
Tamiya x-22 ile verniklendi.



Kış kamuflajını ilk kez denediğimden modelin üzerinde denemeler yaptım.
Kamuflajın üzerine saçspreyi sıktıktansonra tamiya beyaz ile boyadım normalde dökülmeler için su ve fırça kullanmak gerekiyor biraz yavaş ilerleyince izopropil alkol ve kulak pamuğuyla devam ettim .Dikkat etmek gerekli yoksa alttaki boyaları sökebilirsiniz. 
Pas ve is efekti için mig pigmentlerini ve yağlı boya kullandım.
(yazılar afvturkiye forumundan alınmıştır)















1 comment:

free counters