Wednesday, June 29, 2011

Armo 1/72 SA-9 Gaskin (Burak Özdil)




Uzun zamandır hava savunma sistemlerine ilgi duymaktayım. Özellikle Rus yapısı olanlara. Ancak Modern 1/72 AFV modelleri ile ilgilenmem nedeniyle ciddi bir kaynak sıkıntısı çekmekteydim. Türkiye'de Modern 1/72 AFV modeli arasanız en geniş ürün çeşitliliği Revell'de mevcut, bir miktar da Italeri'de (şimdilerde MMY'nin Trumpeter moldellerinin yolda olduğunu öğrendim, 1/72 AFV modelleri konusunda ciddi bir kaynak olacağı kanısındayım) Ancak bunların hiç birinde modern hava savunma sistemleri bulunmamakta. O yüzden yurtdışına yöneldim. Karşıma Armo Model'in resin kitleri çıktı.


Neyse konuyu dağıtmadan modele geçelim. Polonya Menşeili Armo Model'in 1/72 Sa-9 Gaskin modeli. 



Kutunun kapağını açtığıma plastik bir poşet içerisinde modelin parçaları karşıma çıktı. Daha önce resin detay setleri ile çok uğraşmama rağman tamamen resin ilk modelim olacağı için kalitesi konusunsa büyük merak içerisindeydim. 


Dediğim gibi daha önce resin model yapmadım ama parçaların kalitesi benim için tatmin ediciydi. Az parçalı bir model olduğu için montaj aşamasının rahat geçeceğini tahmin ediyorum. Boyama konusunda henüz karar vermedim ancak 91 Irak savaşını kafamda planlıyorum. 

Evet resin modellerin en sıkıntı veren kısmı parça temizliğine artık geçebilirim.





Modelin parçalarını dikkatli bir şekilde temizledikten sonra montaja giriştim. resin modeller az parçadan oluştuğu için yaklaşık yarım saatlik bir süreçte montajı tamamlandım. Sonra kit üzerindeki tel mazlemeden yapılması gereken tutamak vs yaptım. 

Son olarak modele Testors'un astarını attım. Yalnız Testors'un astarından çok memnun kalmadım, alternatif öneriniz var ise sonraki modellerde seve seve kullanırım. 



Modelin astarı bittikten ve kuruduktan sonra ana rengi uyguladım. Aslına bakarsanız astarı atmadan önce hangi modeli yapacağıma karar vermemiştim, ya Rus ya da Irak versiyonu yapacaktım sonra eksik referansların tamamlanmasıyla Irak yapmaya karar verdim. (91 Irak savaşı modellerine özel bir ilgim var :) 




Gövdeye kum sarısı uygulayıp ön gölgelemesini yaptıkran sonra tekerleklere siyah attım. Füze kitinin rengi konusunda referans eksikliğim vardı ancak yaptığım araştırmada Irak versiyonunda Strela füze kitinin gövde rengi olduğunu gördüm. 


Sonunda model nihayete erdi. Ancak herzamanki gibi toz toprak (veya kum) eskitmesini kutulama aşamasına bıraktım. Sonra mühürleyip kaldıracağım.















2 comments:

  1. Wonderful items from you, man. I've take into account your stuff prior to and you are simply too fantastic.

    I actually like what you've received here, certainly like what you're stating and the way in which by which you are
    saying it. You're making it entertaining and you
    still take care of to keep it sensible. I can't wait to read far more from you.
    That is actually a terrific web site.

    Check out my homepage :: world of tanks upgrade guide

    ReplyDelete

free counters