Sunday, June 5, 2011

PST 1/72 KV-2 (by Erhan Atalay)






Muhtemelen o tarihlerde çok da hedef küçültme amacı güdülmemişti, bu tankın bu şekilde dizaynı için ben fazla da mantıklı bir açıklama bilmiyorum aslında....155 mm topu dışında :)




Kit PST tarafından üretilmiş, 3 renkli plastiğe sahip, KV serisi için aynı olan alt takımlar beyaz renkli plastiğe basılmış, bu plastik kalın ve yumuşak, işlenmesi, temizliği dikkat istiyor.

KV-2 ye özel parçalar yeşil plastikte. Normalden ince ve sert plastiğe basılmış, gerçeğe yakın bir incelik sağlıyor.

Paletler siyah plastiğe basılmış, alt ve üst kısımlar tek parça, yanlar bakla bakla montajlanıyor. Benim kitte fazla bir çapak yoktu ama kimileri daha şanssızmış.

Özünde ortanın üstünde bir kalıp kalitesine sahip olduğunu düşünüyorum.

Aşağıda tahmini 3 yıl önce montajı tamamlanmış (ve unutulmuş) kitin görüntüleri var.

Paletin tek parça olan üst kısmını bu araçlara seksilik kattığını düşündüğüm sarkıklık efektini vermek için eğip bükerken birkaç yerinden kırılması, plastiğin ne kadar esnek olduğunu gösteriyor.

Yanlardaki tutamaçların birini kaybedip diğerlerinin de gerçekçi olmadığını kendime inandırdıktan sonra, telden bükme işine geçtim, biraz da yamuk olsun dedim. Ama emin değilim o kulplar bu şekilde yamulabilirmiydi... 




Kit uzun süre boyanmadan beklemesi (çıplak resimlerde kenarlarda toz katmanları belli oluyor) sonrası boya konusunda da enamel bazlı boyalardan akriliklere dönmeye karar verdim ve ilk olarak bu tankta vallejo akriliklerini denedim... O anda malzeme eksikliklerim nedeni ile astar gümüş renginde atıldı, aşağıdaki resimde paletler henüz astar renginde :) 

Bu arada vallejoları tercih nedenim, okuduğum kritiklerde airbrush için çok tercih edilmese de, özellikle küçük alanlarda fırça ile çok başarılı sonuçlar verdiği şeklindeki yorumlardı. Ben de küçük alanlarda boyama yapıyorum dedim. İlginç olan kutuları aynı ve çok kullanışlı ama, bir boyadaki ölçü diğer boyada tutmuyor, kimi çok sıvı kimi çok katı, kimi tek katta üstelik astarsız zaminde tutunup kapatıyor, kimisi ömür törpüsü...hepsinin huyuna göre davranmalı. Ama fırça ile boyuyorum ve benim için tatmin edici sonuçları var...




Devamında, dekal aşamasına geldi araç,

Bir yandan da Kerem Özkır la muhabbetteyiz, napıyorsun abi, Kv 2 ye dekal yapıyorum , arada uğraşırken dekal ile, o da abi boşver dekali beş para etmez ben beyaz boya ile yaptım sen de öyle yap diyor. Ben de bıyık altından gülüyorum beceriksiz Kerem bir dekali dümdüz duvara oturtamamış diye, bu arada dekal kağıdından ayrılıyor, ortada şeffaf olması gerek kısımın yarısı sarı, zar gibi olması gereken katman tam bir muşamba, bir de hooop ince uzun yazı rulo oluverdi...açana kadar parçalanıverdi.. Ve Kerem haklıymış.. gazına da geldim o an elime fırça alıp bozuk bir şekilde rusça yazıverdim. artık orda ne yazıyorsa...  ("Güçlü, kudretli" yazıyormuş)





Kısaca, vallejo akrilikleri ile fırça ile boyandı, vernik süreçleri esnasında aralarda kurufırçalama, pigment vs uygulamaları yapıldı. Toprak biraz kırmızı kalmış ama elimdeki pigment bu renkti, buna küçük bir zemin planlıyorum, toprak da bu renk olacak...
Çekme halatı sigorta telinden yapıldı. 



Son kareler ,








E.Atalay 2011

No comments:

Post a Comment

free counters