Sunday, June 5, 2011

Revell 1/72 Panzerhaubitze 2000 (Erhan Atalay)








Revell 1 / 72 scale Panzerhaubitze 2000 .. Revelll bunu hem 1 / 35 hem 1 / 72 ölçekte piyasaya sürmüştü. Her modelcinin kolleksiyonunda bulunması gerektiğini düşündüğüm leziz Bir model ... 


Other Panzerhaubitze in this blog :http://miniafv..../Panzerhaubitze2000








Revell ve Vallejo akrilikleri ile boyandı, ufak tefek eskitmeler, kuru fırça vs yapıldı ...


Modelciliğe devam ederken, ilgi alanlarımı, zaman ve mekan imkanlarımı değerlendirip, Braille Scale olarak sınıflandırılan 72-76 ölçek kara taşıtları konusuna yoğunlaşmaya karar verdim. Ancak en radikal kararım bu hobiye fırça ile devam etmekti. Öncelikle bu kararın "benim için" doğruluğunu kendime ikna etmeliydim. Kendimle olan bu anlamsız inatlaşmamda başarılı olduğumu sanıyorum
Sanırım devam ettikçe daha başarılı olacaktır.

Model ile ilgili özeleştiri yaparsam, fırça ile boyamanın en kritik noktası homojen bir katman sağlayıp, yüzeydeki detayları yoketmeyecek şekilde ama kapatıcılığı sağlayacak bir kalınlık elde etmek. Bu modelde kullanılan malzemeler değerlendirildiğinde, astar atılmamış yüzeyde, nerdeyse plastik ile aynı renkteki revell (akrilik) brozn yeşili şaşırtıcı şekilde tek katta kapattı. Boya kalınlığı ile ilgili olarak, revell akrilikleri ile en güzel sonucun camsil denen madde ile alındığını belirtmek lazım. Su ve alkol ile beklenen verimi alamadım, forumlardan öğrendiğim camsil ile yaptığım ilk denemeydi ve sonuca bayıldım

Kamuflaj ise vallejo akrilikleri ile yapıldı. Burda akrilklerin çabuk kuruma problemleri yordu beni. Özellikle kahverengi boya karışım olup, bir kaç ayrı karışımda küçük ton farklılkları mevcut. Ayrıca boyanın çabuk kuruması, daha çok sulandırarak bunu engellemeye çalışmak vs. zaman zaman homojen katmanlar oluşturmakta problem çıkarttı. Bunu taretin sağındaki kahverengide açıkça görebilirsiniz. Bu hata çıplak gözle bu denli net değil ve bende vernik attıktan sonra farkettim... 










E.Atalay 2011

Little update 05.02.2022




1 comment:

free counters