Sunday, June 5, 2011

Esci 1/72 Panther (Erhan Atalay)





Escinin bu kiti, daha sonra İtaleri tarafından da kutulandı. Merak edenler için İtaleri kodu 7018, Esci kodları 8363/8026

Kitin tarihçesi de güzel, 2000 li yılların başlarında Ebay dan alındı, bir yerlere kaldırıldı, 2009 yılı gibi de montajlandı, sonra tekrar bir yerlere kaldırıldı. 2011 yılında da tamamlandı. Tamamlanması armorama'nın braille scale modelcilerinin bir yarımları tamamlama kampanyası ile oldu.



Esci döneminin kalıp kalitesine göre üst düzeyde bir kit. O dönemde teknik ekipman eksikliği kendisini palet montajında göstermişti, revell iğne uçlu yapıştırıcı ile palet yapmanın zorluklarını çekmiştim. İlerleyen resimlerde paletlerin durumunu göreceksiniz.



Henüz kamuflajı konusunda bir fikrim yokken, malum sarısını atıverdim üstüne... 




Boya işi, elimdeki vallejo seçeneklerinden emin olamadığım için Humbroll enamelleri ile yapıldı, sentetik tiner ile inceltildi, fırça ile uygulandı.

Ev ödevimi tamamlamış şekilde ilerleme resimleri bastığım anlarda, aklımda kamuflaj konusunda net bir fikir yoktu, ambush kamo düşünmeye başlamıştım tam, armoramadan tri color ombush camo... fikri bana empoze edildi, ben de naz yapmadım hiç...

Açıkçası daha önce hiç denememiştim, yoğun bir ref. araştırma süreci sonunda, öyle belli bir kuralı, zorunluluğu olmadığı kanaatine vardım, kafama göre bir şema ile boyamaya başladım.




Eğrisi doğrusu ile ana renkler atıldıktan sonra sıra geldi noktalara... Bununla ilgili ecnebi memleketlerde 35 ölçeklere yönelik maskeleme kağıtları satıyor, ne kadar güzel noktalar koymuşsunuzun sırrı da burda yatıyor..

Usülen armoramadan görüşler alındı, kimi kürdan kullanmış, kimi fırça.. Ben zaten o usülen fikir alırken noktaları fırça ucu ile  kondurmaya başlamıştım.
Burda enamelin problemlerini yaşadığım yerler oldu, onlar da artık eskitme yıpratma aşamalarında gizleneceklerdir. 






Ve Panther benim yorumumla bu şekilde tamamlanmıştır...










E.Atalay 2011


1 comment:

free counters